„Voia să fim frumoase, voia să jucăm acel rol, iar dacă nu o făceam, nu eram în lumina favorabilă”, a declarat Deirdre Foley-Mendelssohn, un fost editor senior al revistei care a plecat în 2012 și care și-a împărtășit recent impresiile cu anchetatorii interni. „Mi-a fost clar că multe dintre deciziile care se luau nu aveau legătură cu munca, iar eu puteam să muncesc oricât de mult aș fi vrut și să nu fiu recompensată pentru asta.” (Doamna Foley-Mendelssohn a vorbit cu Times înainte ca domnul Stein să demisioneze).

În cercurile literare, șoaptele despre relațiile domnului Stein cu femeile au circulat ani de zile, iar The Times l-a descris într-un profil din 2011 ca fiind un „curtezan în serie”. În ultimele săptămâni, The Times a vorbit cu mai mult de o duzină de femei din industria editorială care au lucrat cu dl Stein, inclusiv cu actuali și foști angajați ai Paris Review, actuali și foști angajați ai FSG, precum și cu scriitori și agenți. În timp ce unele dintre femei au spus că l-au privit pe dl Stein ca pe un flirt inofensiv, deși agresiv, altele au spus că acesta le-a făcut avansuri nedorite și că au simțit că a profitat de rolul său de gardian al unuia dintre cele mai importante puncte de difuzare a literaturii din lume. Pentru un scriitor aspirant, un poem sau o povestire în revistă ar putea lansa o carieră, ducând adesea la interes din partea editorilor și editorilor și, eventual, la un contract pentru o carte.

„L-am admirat mult timp pe Lorin ca fiind un editor cu adevărat dedicat și talentat”, a declarat Meghan O’Rourke, o poetă și fost editor de poezie la Paris Review. „Dar relația editor-scriitor este o relație foarte intimă și ai multă putere atunci când găsești tineri scriitori, îi cultivi și le oferi o platformă, iar a sexualiza în mod obișnuit acest lucru înseamnă să trimiți un mesaj dăunător tinerelor scriitoare care încearcă să se afirme într-o lume care este încă dominată de bărbați.”

Una dintre femeile care s-au plâns avocaților de la Paris Review, o scriitoare a cărei lucrare domnul Stein a publicat-o în revistă, a declarat pentru The Times că acesta a inițiat o relație sexuală cu ea în urmă cu câțiva ani și că a făcut sex cu ea în biroul revistei, pe când era editorul ei. Deși a spus că relația a fost consensuală, ea a spus că s-a terminat prost, iar după aceea, când revista a respins trei lucrări pe care ea le-a făcut, a crezut că rezultatul a fost legat de acrirea idilei lor.

Femeia a cerut anonimatul deoarece a spus că se teme de repercusiuni profesionale. Agentul ei literar a confirmat că scriitoarea i-a povestit despre relația cu dl Stein în 2013.

Într-o declarație pe care a publicat-o joi, dl Stein a spus: „Sugestia că am pus preț pe aspectul fizic în detrimentul talentului nu este doar greșită, ci, sincer, o insultă la adresa personalului care a alcătuit această revistă, ca să nu mai vorbim de scriitorii și artiștii care ne-au onorat cu munca lor. Oricât de iresponsabil m-aș fi comportat, nu am luat niciodată o decizie editorială sau de angajare care să recompenseze pe cineva, bărbat sau femeie, pentru altceva decât pentru calitatea muncii pe care a depus-o pentru revistă. Și nu am refuzat niciodată un articol, al nimănui, dacă am crezut că este potrivit pentru Review.”

O altă femeie din domeniul editorial care a spus că a avut o întâlnire neplăcută cu domnul Stein a declarat pentru The Times că domnul Stein a atins-o în mod nepotrivit la o cină de lucru, în urmă cu aproximativ un deceniu, când ea era angajată la o agenție de scouting literar, iar el era editor la Farrar, Straus and Giroux. Ea a cerut să rămână anonimă din cauza preocupărilor legate de afectarea carierei sale.

.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.